Tuesday, October 28, 2008

I had the urge

I had the urge this morning

Then I said to myself " ini dosa besar. ini syaitan ni."

Then i felt free. Tenteram jiwa.

Ya Allah
Segala Puji Bagimu
Tuhan seluruh langit dan bumi
Yang mendirikan Langit dan bumi

Engkau benar dan janji Mu benar
Perjumpaan deganmu benar
Syurga Mu benar
Neraka Mu benar
Qiyamat itu benar
dan aku berserah kepada Mu

Ya Allah
KepadaMu aku berserah
KepadaMu aku beriman
KepadaMu aku bertawakal

Ya Allah
tanamkan lah dalam hati aku
Ketakutan kepadaMu
Sehingga aku benci melakukan maksiat

Ya Allah
tanamkanlah jadikanlah aku ini
orang yang mendapat petunjuk
untuk membezakan yang haq dan batil

Ya Allah
tetapkanlah hati ku
Supaya aku terus dengan jalan Mu

Ya Allah
Ampunkanlah Kaum keluarga ku
Dan Sahabat- Sahabt ku

Ya Allah
Ampunkanlah mereka yang membantuku
Walau tidak mengenali ku
Ampunkan ikhwah dan akhawat ku
yang membantu atas dasar taqwa kepadamu 

Ya Allah
Peliharalah mereka dari tergelincir seperti ku
Peliharalah mereka supaya mereka dapat menjadi pembantu Mu

Ya Rabb
Tetapkanlah hati pemuda pemudi pejuang islam
Umat ini perlukan mereka

Kurniakanlah hidayah kepada kami 
Supaya terus tetap dengan deen ini

Ya Allah
Perbaikilah dunia kami
Perbaikilah negeri kami
diri kami dan minda kami
supaya tiada lagi fitnah keji yang mempengaruhi kami

Ya Allah
Bantulah kami
Tanamkanlah benci dalam hati kami
yang menghalang kami berbuat keji

Ya Allah jadikan lah kami cinta kepada amal yang menjadikan engkau cinta kepada kami
Jadikanlah kami mencintai orang yang engkau cinta
Cintailah kami ya Allah.

Ya Allah
Ya rabb
Ya Muqallibal Qulub
Thabbit Qulubana ala Deenik

Ampunkan kami ya Allah
Tetapkanlah hati ku ya Allah
moga tiada lagi hipokrisi
tiada lagi sifat munafik
dan fasiq

Ameen





4 comments:

Unknown said...

alhamdulillah.
moga tetap pendirian.


* puisi yg baik

scholesyfynn said...

Ameen.

In a way, you're also inspiring others to change, too.
and it's not impossible to do so, because we've got Allah by our side.

May Allah reward you dearly for that.

Qul amantubillah, Tsummastaqim.

"Say I believe in Allah, and then stand firm and steadfast"

Salam Mujahadah.

fakulito said...

Tekadkan azam!

miashaf said...

Yea, let's go to war people!