Monday, October 27, 2008

Indahnya Mendapat Nasihat

salam

ini kisah ku.

kisahku rupanya hanyalah satu lagi kisah tragis yang dialami oleh ramai lagi pemuda pemudi islam zaman ini. Pada yang memberi nasihat tempoh hari, jazakumullah khayr ana ucap kpd enta/i.

sekitar sesi mengaji ku semalam, aku terlintas sepotong ayat dari surah at-taubah. Lalu basahlah pipi dengan air mata. 

Harapnya, hati aku, badan aku, minda aku selepas ini tidak lagi ketagih dengan dadah ini. InsyaAllah, mujahadah ini akan aku teruskan. Tidak lagi seperti dahulu. Mujahadah terbengkalai lalu lapu ditelan zaman.

" Mereka itu adalah orang - orang yang bertaubat, yang beribadat, yang memuji Allah, yang ruku' yang sujud, yang menyuruh berbuat ma'ruf dan mencegah yang mungkar dan yang memelihara hukum -hukum Allah. Dan gembirakanlah orang - orang mukmin itu" (9:112)

How I wish to be these people

Setiap orang dengan mujahadah sendiri. Moga tiada hipokrisi dalam blog ini.



1 comment:

Anonymous said...

Salam 'alaikum.

X update blog dah?

Aku pun macam kau jugak.

Teruskan bro.

Walau sekeji mana diri kita, janganlah kita putuskan hubungan dgn sahabat2 yg baik itu.

"Kemaksiatan yg. memberi bekas rasa hina dan hancur dalam diri itu lebih baik daripada ketaatan yg. menimbulkan rasa bangga dalam diri." -Ibnu Atha 'illah